muziek voor tijdens het fietsen

Sunday, September 7, 2014

80 km zwoegen!

Om 150 km per week te fietsen is niet zo heel moeilijk.

Wanneer je je woon-werkverkeer met de fiets doet ipv bijvoorbeeld je auto dat maak je al snel aardig wat kilometers.

In mijn geval moet ik 4 keer per week naar mijn werk fietsen en terug om aan mijn kilometers te komen.

Meestal doe ik dat door 2 of 3 keer per week naar mijn werk te fietsen en daarnaast maak ik dan nog wat (recreatieve) kilometers met mijn zwager Erik.

Nu kan het ook voorkomen dat ik door slecht weer, nachtdiensten of mindere motivatie een week niet vaak genoeg naar mijn werk fiets en daardoor te weinig kilometers maak.

Dat overkwam me vorige week.
Niets aan de hand dan moet ik maar een wat langer rondje maken met Erik.

Voor mijn target had ik nog 80 km nodig en ik heb dus de afspraak gemaakt met Erik om die afstand op zondagochtend te maken.

80 km is wat mij betreft best een behoorlijk afstand. we praten hier tenslotte over de afstand tussen bijv. Rotterdam en Amsterdam!

Maar goed, die kilometers moesten gehaald worden en met goede moed zijn we gestart. Vanuit Bleiswijk naar Oudewater via Gouda en weer terug. Het ging helemaal niet verkeerd. met een aardig tempo trapten we de kilometers weg.

Onderweg werden we nog even op de hielen gezeten door een wielrenclubje. Duidelijk getrainde fietsers in een treintje sloten bij ons aan. Ik wilde me natuurlijk niet in laten halen maar eigenlijk gingen zij wel een tandje harder.

Zo hebben wij zo'n 15 minuten voor deze groep uitgefiets tot ze gelukkig eindelijk afsloegen en hun eigen weg gingen.

Pffff, daarna konden we gelukkig weer ons eigen tempo gaan rijden maar ik had er bijhoorlijk wat energie in gestopt.

En toen kregen we te maken met iets waar ik geen rekening had gehouden; de wind was op komen zetten. De laatste 10 a 15 was vol tegen de wind in. Op zo'n 75 km was ik compleet leeg. hierna was het doorploegen tegen de wind in om weer thuis te komen.

Maar met behulp van een zoete reep en wat doorzettingsvermogen lukte het en maakte we de benodigde 80 kilometer.

Toch denk ik dat ik de volgende week maar wat vaker naar mijn werk fiets want wanneer ik dit elke week moet doen dan kon het weleens pittig worden!


1 comment:

  1. Goed bezig!! De eerste week dat je je doel hebt gehaald!

    ReplyDelete