muziek voor tijdens het fietsen

Sunday, September 14, 2014

150 K Challenge.



Zoals ik hieronder in mijn eerste blog aangegeven heb, heb ik mezelf het doel gesteld om per week minimaal 150 km te fietsen.

Ik moet zeggen.... het gaat niet verkeerd.
De eerste week viel het niet mee. Om 6.00 uur op de fiets te stappen of 23.30 uur terug naar huis te fietsen dat valt niet mee. Ik moest mezelf even overtuigen.

De eerste week faalde ik dan ook hopeloos in mijn poging de 150k te halen. Ik bleef steken bij een magere 50 km.

De drie weken daarna ging het veel beter. Ik probeerde eens een andere route uit. Het weer zat mee waardoor ik kon genieten van aardig wat zon. Tevens heb ik een ander zadel op mijn fiets gezet die niet zo gruwelijk hard is!! Dat maakt het ook weer net wat makkelijker.

de laatste drie weken heb ik nu respectievelijk 160, 150 en 160 km gereden. Heerlijk en ik merk dat mijn lichaam wat meer tonus begint te krijgen. Een leuke bijkomstigheid lijkt me maar de grootste verdienste zit toch in het feit dat ik steeds makkelijker en vaker op de fiets stap. Ook wanneer de kinderen naar school gebracht moeten worden of er een boodschap gedaan moet worden. Oftewel, het begint te wennen.

Ik merk ook dat het fietsen enorm ontspant. wanneer ik een uurtje op de fiets gezeten heb samen met mijn favoriete afspeellijst van spotify op mijn oren (niet te hard!) kom ik geheel zen van mijn fiets af. Heerlijk!

Maar goed, ik kan dit allemaal wel vertellen maar wie zegt dat ik daadwerkelijk de beloofde kilometers heb gemaakt? Ik heb gezocht naar een manier om de statistieken van Runtastic, waar ik mijn gemaakte afstanden mee vastleg, te koppelen aan mijn blog maar ik heb nog geen manier gevonden (iemand tips?). Wat ik natuurlijk altijd kan doen is een printscreen maken en toevoegen als foto en dat zal ik dus ook per deze week doen.

Ik ga door met het maken van mijn kilometers en hoop dat er meer mensen zijn die mijn voorbeeld zullen volgen omdat ik denk dat het goed is voor iedereen.

Ik blijf benieuwd naar jullie ervaringen!

Zie hieronder mijn gemaakte kilometers van deze week.


4 comments:

  1. Goed bezig! En zeker leuk om je aantal gereden kilometers te laten zien!

    ReplyDelete
  2. Hoe staat het met jouw km van afgelopen week??

    ReplyDelete
  3. Iets minder dan jij... ik kom waarschijnlijk aan de 55 ongeveer.

    ReplyDelete